Dag 15

Nu har man verkligen fått en känsla på hur det kommer se ut den närmaste framtiden! Var supernervös inför första dagen på jobbet. Men det har gått verkligen hur bra som helst, över alla förväntningar och förhoppningar! Allt från den första introduktionen till min teamleader har varit superbra, jättetrevliga människor överallt man kommer och fått bra kontakt med de andra aspiranterna i min grupp!

Dagen började kl 06.15 med uppstigande och kaffe.. sedan min nya morgonpromenad en halvtimme senare. Den tog 35 minuter och blev ungefär 4500 steg (ca 3,3km). Vilket känns väldigt bra ändå, trots att jag gick längre förut. Men det blir nog varken för lite eller för mycket, så håller mig där! Är också väldigt nöjd med själva rutten jag valt, det är faktiskt uppförs och nedförs, vilket jag inte väntade mig (om man inte räknar med mina 5 trappor). Det är dock tre långa raksträckor som kan ha en tendens att bli trist framöver. Men då är det ju bara att famla runt ett tag och hitta en ny väg! Väl hemma blev det frukost och en kopp te, dusch mm och sen bar det av till jobbet. Nu blir det dock iväg för träning, itrim stänger 20.00 skönt nog! Efter det, den efterlängtade middagen med lax och broccoli/blomkål samt sallad! Och efter det... Falla ihop i en hög på sängen och bara se på tv/annat tidsslöseri!

Imorgon blir det mer utbildning och gissar på att allt kommer kännas mycket mindre stressigt och mer avslappnat. Första dagen med stor förändring för mig är fasansfull.. Jag är, vilket jag märkt, en perfektionist. Allt jag gör ska vara perfekt, vilket leder till en hel del stress när jag är oförberedd eller inte vet exakt hur saker och ting ska utveckla sig! Försöker jobba bort även detta, tillsammans med att ändra mina mat och motions-vanor, samt det som kommer läggas till genom arbetet, mina mål och delmål på jobbet. Pust säger jag bara! Men jag är ju en sån person som funkar bäst/blir mest effektiv under stress. Måste bara lära mig att sätta mig ned och andas ibland också. Mycket jag ska lära mig.... Klarar jag allt detta så är jag nog banne mig enastående!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0