Dag 72

Idag hade jag en supergod matlåda med mig till jobbet! Itrims recept i receptboken! Lax på spenatbädd! Så gott med lite vitlök på spenaten. Nyttigt och innehåller inte speciellt många kalorier.

Lax på spenatbädd • 346 kcal

140 gram lax
200 gram fryst spenat
1 vitlöksklyfta
1 msk Philadelphia vitlök&örter
Salt och peppar

Lägg upp spenaten på en plåt, skiva vitlöken och blanda den i den frysta spenaten, salta väl. Lägg på laxbiten på spenathögen, salta och peppra den, bred på Philadelphia-osten på laxen och in i ugnen! Är allt fryst/halvfryst behövs nog 20 min på 200°. Annars om det är tinat och rumstempererat räcker nog 10 min på 200°. Mums!

Om du känner att det är för lite lax så kan du ju alltid lägga på en större bit, runt 200 gram.
Då innehåller maträtten 455 kcal istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0