Saker på gång!

Nu är det planering på gång! Inför sommarens utmaning så sitter jag snart med planeringen för träning och mathållning, i en bra kombination med semester och jobb! Jag har idag varit på en motivationsträff på itrim och gått igenom bra saker, lite vad jag ska tänka på när oförutsedda saker händer eller om suget är och flåsar en i nacken.
 
Det kommer att ske en ändring i min blogg under sommaren då jag inte alls kommer att väga mig!! Jag har lämpligen ingen våg ute på mitt sommarställe i skärgården! Jag kommer därför istället att mäta midja, stuss, överarm och lår samt publicera resultaten här. Detta kommer att ske som vanligt, en gång i veckan. Imorgon är det vägningsdags och det blir min sista vägning innan sommaren, jag kommer även att ta mina mått imorgon och publicera, för att ha min första utgångspunkt!
 
Under sommaren kommer jag att jobba i en lanthandel och ett café. Därav den stora utmaningen! Detta har jag gjort sedan ganska många år tillbaka och sommaren har alltid varit den tiden på året som jag gått upp mest i vikt. Just för att det finns så många frestelser, i form av godis, bakverk, nybakat bröd, charkdisk med delikatesser, allt man någonsin hade kunnat tänka sig finns att äta och se på.
 
I år kommer det att bli den stora utmaningen: att med mina nya kunskaper och mina nya vanor kunna klara av att leva mitt liv som jag vill under sommaren, utan att gå upp i vikt! Mitt grundmål är att jag ska gå ned i vikt och nå min nästa stora gräns, 80 kg, tills nästa gång jag väger mig i augusti!
 
Detta kommer att bli en mycket intressant sommar! Jag tror stenhårt på mig själv och har faktiskt inga som helst tvivel! Jag vet hur duktig jag är och längtar bara efter att få sätta igång!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0